V životě jde o víc než o VOLVO a proto ho řídíte.
Volvo S80



Technická specifikace

Prémiový sedan S80 tvořící špičku automobily Volvo je zaměřen na nejmovitější klientelu. Tomu odpovídá i velkorysá nabídka motorů. Podle přání je možné mít šetrný naftový motor, nebo výkonný benzínový agregát, či alternativní pohonnou jednotku na palivo E85. Motory jsou nabízeny s manuální, či automatickou převodovkou – záleží na motorizaci. Nejvýkonnější benzínové a naftové motory jsou v nabídce i s pohonem všech kol (označovaným u Volva jako AWD – All Weather Drive).

Nafta:

  • DRIVe (115 k)

  • D3 (163 k)

  • D5 (215 k) / D5 AWD (215 k)

Jestli nechcete zbytečně zatěžovat vaši peněženku častým „tankováním“, vyberte si některý z dieselových motorů. V nabídce pro model S80 jsou hned 3. Nejslabším a zároveň nejšetrnějším motorem je jednotka DRIVe o výkonu 115 koní. Tento čtyřválcový turbodiesel byl koncipován jako malý úsporný agregát, který splňuje ty nejpřísnější ekologické limity. Díky šetrné technologii Start/Stop byla spotřeba paliva výrazně snížena – stejně tak množství vypouštěných emisí oxidu uhličitého.

Zlatou střední cestou je naftový motor D3 – jde o celohliníkový pětiválec, který představuje ideální kompromis mezi výkonem a spotřebou. Na spotřebu má vliv použitý systém Start/Stop. Ten vypíná motor v případech, kdy nepotřebujeme jeho výkon – například při stání na křižovatce. Díky tomu se snižuje spotřeba nafty i množství CO2.

Nejvýkonnějším dieselovým motorem v nabídce je „dé-pětka“. V nabídce jsou dvě jeho varianty: pohon jedné nápravy a pohon všech kol (neboli AWD). Vysoký výkon a pohon všech kol vám dává jistotu za všech situací, které mohou na silnici (i mimo ni) nastat. Nemusíte se tak nikdy bát, že vás model S80 nechá ve „štychu“.

Benzín:

  • T4 (180 k)

  • T5 (240 k)

  • T6 AWD (304 k)

  • 3.2 (243 k) / 3.2 AWD (243 k)

Dáváte přednost výkonným motorům, které vytáčíte až do nejvyšších otáček? Přesně pro vás je určena široká nabídka zážehových agregátů. Výkon motorů se pohybuje od 180 až po 243 koní. Vybere si tak jistě každý.

Nejslabší benzínovou pohonnou jednotkou je T4. Díky ní budete mít kdykoliv k dispozici sílu 180 koní. Přeplňování turbodmychadlem a technologie přímého vstřikování paliva do válců zaručuje rychlou odezvu na požadavky řidiče a zároveň optimální spotřebu paliva. Pro snížení spotřeby paliva (zejména při jízdě v hustém městském provozu) je pod kapotou umístěn systém Start/Stop. Díky němu výrazně klesá spotřeba při častých zastavení jízdy – například v koloně.

Nejvýkonnějším motorem v nabídce je zážehový agregát T6 AWD – už podle názvu je jasné, že půjde o pohon všech kol. Vysoký výkon motoru (304 koní) a plynulý pohon obou náprav (díky technologii Instant Traction) zaručuje maximální stabilitu vozu a hlavně výborné jízdní vlastnosti.

Benzínový agregát s největším objemem válců je poslední zmiňovaný: řadový šestiválec se zdvihovým objemem 3,2 litru. Podle přání řidiče je možné si vybrat model s pohonem předních kol, ale také s pohonem všech kol.

E85:

  • T4F Flexifuel (180 k)

Chcete co nejméně zatěžovat životní prostředí? Okuste netradiční motor Flexifuel, který spaluje palivo E85 (85 % bioetanolu a 15 % benzínu). Motory pracující na „é-osmdesátpětku“ se vyznačují větší kompresí a efektivností, která vyvažuje lehce vyšší spotřebu. Ve výsledku však pohonné jednotky Flexifuel jsou šetrnější pro své okolí díky nízkému obsahu CO2 ve výfukových zplodinách.



Design by 3sixty | 2024